خصوصیات و نحوه نگهداری پیت بول

پیت بول

هر آنچه که باید در مورد سگ پیت بول بدانید

اگر یک سگ پیت بول جدید را به خانه آوردید، مهم است که بدانید مراقبت از توله سگ پیت بول شما قبل از روزی که او را به خانه بیاورید شروع می شود. برای شروع رابطه، کمی تحقیق و آماده سازی لازم است. پیت بول‌ها از نظر فنی یک نژاد نیستند، بلکه دسته‌ای از سگ‌ها هستند که از چندین نژاد تشکیل شده‌اند. نژادهای پیت بول شامل قلدر آمریکایی، تریر پیت بول آمریکایی، تریر استافورد شایر آمریکایی، بول تریر استافورد شایر و بول تریر انگلیسی است. بیایید به جزئیات حیاتی پرورش یک توله سگ پیت بول سالم و پایدار بپردازیم.

 

پیت بول

پیت بول

 

خلق و خوی و خصوصیات پیت بول

پیت بول ها سگ های نگهبان ایده آلی هستند، اما گزینه ی ضعیفی برای این شغل هستند و در واقع آنها می توانند بیش از حد اجتماعی باشند و سعی می کنند که با غریبه ها دوست شوند. پیت بول‌های آمریکایی بر خلاف ظاهر سرسخت خود، فقط سگهای بزرگی هستند که در اعماق وجودشان خواهان توجه می باشند، ‌به ویژه از سوی صاحب خود.

هوش، میل به خشنود کردن و حرف شنوی، از آنها سگ ‌های خوبی برای آموزش می‌سازد، اما پیت بول ها نیاز به مدیریت ساختار یافته و مداوم دارند. اجتماعی شدن از سنین پایین نیز برای آنها ضروری است. در غیر این صورت آنها می توانند به طور غریزی نسبت به سگ های دیگر پرخاشگر باشند. انرژی و قدرت پیت بول به این معنی است که آنها به خانه ای نیاز دارند که در آن به طور منظم ورزش کنند و توجه زیادی به آنها جلب شود. اما آنها همچنین سرگرم کننده هستند و کاملاً ارزش تمام وقت و سرمایه گذاری شما را دارند. زیرا می توانند شادی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند و به عبارتی خانواده دوست هستند.

 

پیت بول

پیت بول

 

هوش پیت بول ها

پیت بول ها بسیار باهوش هستند. آنها اعتماد به نفس دارند و سریع یاد میگیرند. در کلاس‌های آموزشی، پیت‌ بول ‌ها تمایل دارند سریع‌تر از برخی نژادهای دیگر آموزش ها را دنبال کنند. زیرا نکات آموزشی می تواند تاثیری بهتری روی آنها داشته باشد. در این صورت دردسر کمتری برای صاحب تازه کار پیش می آید. تا زمانی که آنها فضای زیادی برای ورزش و تخلیه انرژی دارند، می توانند روی تمرینات خود تمرکز کنند و در انواع فعالیت ها مانند ورزش، درمان یا آزمایشات مهارت حرف شنوی را تقویت کنند. آنها باید در ابتدا به طرز صحیح اجتماعی شوند، به خصوص اگر در خانواده ای با فرزندان خردسال یا سایر حیوانات خانگی زندگی می کنند.

 

پیت بول

پیت بول

 

دهان پیت بول

مانند بسیاری از سگ ها، توله سگ های پیت بول نیز همه چیز را با دهان خود تست میکنند. دهان به این معنی است که آنها عاشق کاوش در جهان با دهان خود هستند، از جمله لیسیدن، گاز گرفتن و جویدن. اگرچه یک توله سگ بی ضرر و گاهی دوست داشتنی است، اما مهم است که این عادت را در همان زمانی که توله سگ هستند، از بین ببرید. وقتی توله سگ شما بزرگ می شود و شروع به گاز گرفتن یا لیسیدن مردم می کند، ممکن است به دردسر بیفتد یا به کسی آسیب برساند. با پایان دادن به بازی، زمانی که آنها شروع به گاز گرفتن کردند، از این رفتار دهانی خودداری کنید. همچنین می توانید به آنها یک اسباب بازی پیشنهاد دهید تا بگویید «این را گاز بگیر، نه من را» و بازی با آنها را متوقف کنید.

پیت بول

پیت بول

 

آموزش پیت بول شما

شاید تعجب آور باشد که بدانید پیت بول ها در واقع سگ های چابکی هستند، زیرا آنها باهوش و بسیار مشتاق هستند. این میل، آنها را به کاندیدای خوبی برای آموزش حرف شنوی و اطاعت تبدیل می کند، اما ضروری است که تمرین آنها را زودتر شروع کنید تا تمام آن قدرت و شور و نشاط به طور مثبت مهار شود. هنگام کار با یک توله سگ پیت بول، باید از تقویت مثبت، محکم و مداوم استفاده کنید. قوانین را به وضوح تنظیم کنید و آنها را به موقعیت ها، صداها، افراد و سایر حیوانات جدید عادت دهید. حتی به عنوان توله سگ، پیت بول به یک مالک قاطع اما دوست داشتنی و یک حس واضح از نظم غالب در خانه نیاز دارد. هدف شما این است که سگی با جامعه پذیری به دست آورید که با مردم راحت و خوشحال باشد و بتواند سگ های دیگر را بپذیرد و از شما حرف شنوی داشته باشد.

پیت بول

پیت بول

 

پیتبول را به سگ ها و مردم دیگر معرفی کنید

اجتماعی شدن بخش بزرگی از نگهداری هر سگی است، و اگر می خواهید از مشکلات بزرگ در آینده جلوگیری کنید ضروری است که این کار را هر چه زودتر انجام دهید. اگر پیتبول به درستی به دیگران معرفی نشود، می تواند به راحتی منزوی شود و نسبت به سگ های دیگر واکنش بدی نشان دهد. پس بهتر است زمانی که پیت بول توله سگ است این روند انجام شود. اما اگر سگ بزرگتری را به فرزندی قبول کرده اید، به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید آنها اجتماعی هستند. کلید اجتماعی بودن آنها این است که همیشه آنها را زیر نظر بگیرید.

یکی از حیاتی ترین بخش های مراقبت از توله سگ پیت بول، اجتماعی شدن است. عادت دادن آن‌ها به حیوانات و انسان‌های جدید، همراه با مکان‌ها، صداها و رایحه‌ها، بهترین راه برای اطمینان از اینکه پیت بول شما به خوبی اجتماعی شود. اگر فکر می کنید پیت بول شما آماده است، بازدید اجتماعی کوچکتر با سگ های دیگر می تواند یک مزیت بزرگ باشد. مکان‌هایی مانند پارک که بوها، آدم‌ها و سگ‌های جدید زیادی در آن‌ها وجود دارد، گزینه ی مناسبی برای بازدید با دیگر سگ ها می باشد.

پیت بول

پیت بول

 

پرخاشگری غذایی

یکی از رایج ترین دلایلی که سگ ها پرخاشگر می شوند غذا است. پرخاشگری غذایی می تواند برای همه اعضای خانواده، به ویژه کودکان کوچک که دوست دارند همه چیز را تست کنند، پیش بیاید. برای جلوگیری از این پرخاشگری، غذای توله سگ خود را با گذاشتن دست خود در کاسه، برداشتن کاسه، برداشتن غذا از کاسه یا هر روش دیگری که می توانید توله سگ خود را به فکر تقسیم غذا عادت دهید، قطع کنید. این کار از پرخاشگری غذا یا گاز گرفتن تصادفی به دلیل نزدیک شدن بیش از حد در زمان صرف غذا جلوگیری می کند.

 

پیت بول

پیت بول

 

مراقب بی حالی سگ پیت بول باشید

بی حالی این نژاد علامت اصلی وجود یک انگل گلبول قرمز به نام بابزیا می باشد که پیت بول ها حساس به ابتلای آن هستند. این انگل میتواند از مادر منتقل شود و یا از طریق محیط بیرون دریافت کرده باشد. بابزیا را اگر به موقع از بین نبریم می تواند منجر به کم خونی شود، بنابراین اگر متوجه بی حالی در توله سگ خود شدید، سریعا رو را نزد دامپزشک ببرید.

پیت بول

پیت بول

 

مراقبت های بهداشتی

مراقبت های بهداشتی مناسب، شاید مهم ترین عامل برای نحوه مراقبت صحیح از پیت بول شما باشد. مطمئن شوید که هر روز به آنها غذای با کیفیت و آب کافی می دهید. در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی آن ها توجه کنید و برنامه واکسیناسیون را برای آن ها دنبال کنید. پیت بول ها پوست ظریفی دارند که مستعد ابتلا به درماتیت سگ و سایر بیماری ها مانند پیودرما است. مطمئن شوید که آنها فاقد کنه و کک هستند و برای جلوگیری از این شرایط از مواد آرایشی روی پوست آنها استفاده کنید.

سایر مشکلات رایج سلامت پیت بول، شامل دیسپلازی هیپ، ایکتیوز، نقص مادرزادی قلب و حساسیت به گرما است. اگر تا به حال نگران سلامتی و رفتار حیوان خانگی خود شده اید، آنها را نزد دامپزشکی نزدیک محل خود ببرید. مراقبت از پیت بول نیاز به یک صاحب با مسئولیت و متعهد دارد. با این حال، عشق و وفاداری که دریافت می کنید ارزش زمان و تلاش شما را دارد.

 

ورزش اولویت باشد، اما زیاده روی نکنید

پیت بول ها نژادی پرانرژی هستند که نیاز به ورزش فراوان دارند. نیازهای آنها بسته به سن متفاوت است و در زمانی که توله سگ هستند به فعالیت بیشتری نیاز دارند. فقط سطح انرژی توله سگ خود را در حین و بعد از فعالیت مشاهده کنید و مطمئن شوید که زیاده روی نشود.

 

مطمئن شوید که به یک پروتکل سختگیرانه واکسن پایبند هستید.

پاروویروس یک اختلال گوارشی در سگ ها است و پیت بول ها حساس به ابتلای این بیماری هستند. در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. اطمینان حاصل کنید که شما و توله پیت بول شما به پروتکل های تقویت کننده واکسن سختگیرانه پایبند باشید. واکسن از اوایل سن شش هفتگی شروع می شود. به همین خاطر آنها باید هر سه هفته یکبار تا سن 18 تا 20 هفتگی واکسن تقویت کننده دریافت کنند.

پیت بول

پیت بول

 

آموزش محیط خانه برای پیتبول

اگر می خواهید در خانه مرزبندی ای ایجاد کنید که همه و از جمله پیتبول شما احساس راحتی کند، باید به او آموزش دهید. این آموزش ها شامل یادگیری اینکه حمام کجاست، چه چیزی به او تعلق دارد و چه چیزی قطعاً به آن تعلق ندارد و پیتبول شما اجازه دارد به کجا برود. اگر نمی‌خواهید سگتان روی تخت یا کاناپه باشد، مهم است که این را از روز اول اجرا کنید. این روند نه تنها به سگ شما قوام می بخشد، بلکه از گیج شدن او جلوگیری می کند. توله سگ خود را برای پیروی از این دستورات اساسی آموزش دهید:

  • بشین
  • بمان
  • بیا
  • پایین

همه این دستورات را می توان در موقعیت های روزمره استفاده کرد تا سگ شما را تحت کنترل نگه دارد. سگی که وقتی به او گفته شود می‌نشیند و می‌ماند، لازم نیست هنگام بازدید مهمان‌ها در اتاق خواب حبس شود. در عوض، سگ می تواند همانند شما از مهمانی لذت ببرد.

پیت بول

پیت بول

 

غذا دادن به پیت بول

از بهترین شیوه های اساسی برای تغذیه پیت بول این است که به آنها کمک کنید وزن سالم خود را حفظ کنند، مشکلات هضم را کاهش دهند و وعده های غذایی منظمی را مصرف کنند. وقتی صحبت از غذای سگ به میان می‌آید، بهترین انتخاب برای پیت بول‌ ها و هر نژاد سگی با کیفیت بالا، متعادل و از مواد تازه ساخته شده است.

 

  • از به اشتراک گذاشتن غذای روی میز با توله سگ خود خودداری کنید. اگرچه بسیاری از غذاهای انسانها برای سگ‌ها خوب است، اما برخی از آنها خوب نیستند و می‌توانند منبع ناراحتی گوارشی باشند که می‌تواند برای هر دوی شما ناخوشایند باشد. به اشتراک گذاشتن غذای خود با حیوان خانگی خود می تواند نسبت صحیح مواد غذایی و کالری در روز را سخت کند و ممکن است بعضی مواقع ناخواسته غذای شما را بخورند.
  • بسیاری از پیت بول ها متعصب به غذا هستند. رفتارهای خاص و مفید را به عنوان مشوق های آموزشی، با عدم تغذیه بیش از حد آنها حفظ کنید. کالری اضافی را بیش از 10 درصد از کالری روزانه نگه دارید و به گزینه های تک ماده ای مانند سبزیجات و میوه های گاه به گاه تکیه کنید.
  • برای پیت بول هایی که پوست خشک و خارش دار، معده حساس یا سایر علائم آلرژی و حساسیت غذایی دارند، مهم است که بدانید دقیقا چه غذایی به آنها می دهید. بعضی مواقع ممکن است ترکیبات کیبل یا غذای سگ پشت کیسه ذکر نشده باشد، پس همیشه آنها را چک کنید. واکنش‌های آلرژیک و عدم تحمل غذا در سگ‌ها نسبتاً رایج است و بسیاری از افراد با تغییر غذایی تازه متوجه می‌شوند که علائم برطرف می‌شوند.

 

یک رژیم غذایی متعادل

وقتی صحبت از میزان و تعداد دفعات غذا می شود، پیت بول های بالغ باید دو بار در روز تغذیه شوند. توجه داشته باشید با دقت کل مصرف روزانه را به دو قسمت تقسیم کنید. یک پیتبول بالغ فعال به حدود 1500 کالری در روز نیاز دارد در حالی که یک توله سگ با رشد سریع باید 1000 کالری دریافت کند که بین سه وعده غذایی کوچک تقسیم می شود و از بهترین غذای سگ برای آنها استفاده کنید. هم بزرگسالان و هم توله سگ ها می توانند خوراکی های سالمی داشته باشند، اما مراقب باشید که بیش از 10 درصد از کل کالری دریافتی سگ در روز را افزایش ندهید.

بهترین غذای سگ برای پیتبول باید تعادلی از پروتئین با کیفیت و کربوهیدرات های خوب را فراهم کند تا انرژی طولانی مدتی را که برای گذراندن روز خود به عنوان یک سگ خوشبخت نیاز دارد به او بدهد.

 

پیت بول

پیت بول

 

مشکلات نژاد پیت بول

پیت بول ها نیز مانند هر نژاد دیگری مشکلات ذاتی ای دارند. خوب است بدانید که همه سگ ها منحصر به فرد هستند و بسیاری از چیزهایی که در تعیین شخصیت آنها انجام می شود، تربیت، عوامل محیطی و سلامت عمومی است. بنابراین آنچه ممکن است یک ویژگی مثبت یا منفی در یک سگ دیده باشید، ممکن است در سگ های دیگر وجود نداشته باشد. با این اوصاف، پیتبول‌ها به خاطر مشکلات مختلفی که به نظر می‌رسد بسیاری از سگ ها با همچنین مشکلی مشترک هستند، تسلیم می‌شوند. پیت بول ها در صورت بی حوصلگی ممکن است، خرابکاری کنند که نتیجه آن عدم ورزش کافی است. برخی ممکن است کمی سرسخت باشند، این ویژگی که بسیاری از تریرها در آن سهیم هستند،. اضطراب جدایی می باشد و بسیار رایج است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *