راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه

راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه

فضاهایی برای بالا رفتن گربه بخرید یا بسازید. فقط مطمئن شوید که گربه می­تواند به راحتی از هر یک از این فضاها پایین بیاید.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 1

ساختارها را طوری بچینید که گربه بتواند به راحتی از آن بالا برود. شما که نمی­خواهید گربه شما چیزی را در تلاش برای رسیدن به یک نقطه مرتفع بشکند، بنابراین بالا رفتن از آن را برای او آسان کنید. شما همچنین نمی­خواهید گربه در تلاش برای پرش یا بالا رفتن به خودش یا به مبلمان خانه آسیب برساند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که مکان­های مرتفعاین ساختار خیلی از هم دور نیستند. وقتی در خانه هستید فاصله­ها را با گربه خود آزمایش کنید.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 2

هرگونه اقلام خطرناک یا شکستنی را از دسترس خارج کنید. همچنین گیاهان آپارتمانی خطرناک، گلوله­های پنبه و هر چیز دیگری که گربه ممکن است به جویدن و بلعیدن آن علاقه داشته باشد را بردارید.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 3

اسباب بازی­های گربه را در اطراف خانه بگذارید. گربه­ها دوست دارند اسباب بازی­های خود را کشف کنند و این می­تواند راهی عالی برای سرگرم نگه داشتن آنها باشد. هر چه تعداد اسباب بازی­ها بیشتر باشد بهتر است. می‌توانید آنها را در مکان‌های بلند و حتی برخی مکان‌های پنهان (مثلاً زیر کاناپه) بگذارید. به این ترتیب گربه در سراسر خانه شکار دارد.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 4

پرده­ها را باز بگذارید تا گربه بتواند وقتی شما نیستید به بیرون نگاه کند. گربه‌ها تحرک را دوست دارند، بنابراین از دیدن پرندگان لذت خواهند برد. این کمک می­کند تا آنها را سرگرم نگه دارید. لازم نیست همه پرده‌ها را باز کنید، فقط تعدادی از آنها که در نزدیکی کاناپه یا نشیمنگاه مورد علاقه گربه هستند، کافی است.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 5

یک تا سه اسکرچر تهیه کنید. این یک راه عالی برای مشغول نگه داشتن گربه است. گربه­ها نیاز به کشیدن ناخنشان روی اسکرچر دارند و اگر نمی­خواهید مبلمان و فرش شما خراب شود، اسکرچر ضروری است.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 6

تلویزیون را روشن نگه دارید صدا نباید خیلی زیاد شود، صدای انسان باعث می شود گربه شما کمتر احساس تنهایی کند و تلویزیون را می توان برای برنامه های رنگارنگ کودکان یا برنامه های طبیعت با حضور پرندگان و ماهی ها تنظیم کرد. این کمک می کند گربه را با حرکت روی صفحه سرگرم کند.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 7

موسیقی یا صداهایی را که گربه شما دوست دارد پخش کنید. موسیقی کلاسیک اغلب یک سبک مناسب است، اما اگر می­دانید گربه شما نوع خاصی از موسیقی را دوست دارد، آن را پخش کنید، آن را تکرار کنید تا گربه در تمام طول روز موسیقی داشته باشد. موسیقی به آرامش گربه مضطرب کمک می‌کند.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 8

چند جعبه کوچک و سبک را برای پریدن گربه خود کنار بگذارید. گربه­ها مخفیگاه­های عجیب و غریب را دوست دارند. جعبه­ها روشی مقرون به صرفه برای سرگرم کردن گربه هستند.

 راهکارهای سرگرم نگه داشتن گربه‌ها در خانه 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *