نحوه خواندن برچسب غذا و تشویقی های حیوانات خانگی

نحوه خواندن برچسب غذا و تشویقی های حیوانات خانگی

یافتن بهترین غذا برای سلامت و طول عمر حیوان خانگی شما حیاتی است، اما رمزگشایی برچسب­های غذای حیوانات خانگی می­تواند گیج کننده باشد. با شناخت ترکیبات رایج در غذای حیوانات خانگی شروع کنید. سپس به تجزیه و تحلیل تغذیه توجه کنید تا مشخص شود آیا غذا مواد مغذی مناسبی برای حیوان خانگی شما دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که غذای حیوانات خانگی با در نظر گرفتن مصرف کنندگان به بازار عرضه می­شود، بنابراین ادعاهای بازاریابی را تحقیق کنید. شما به زودی برای خرید آگاهانه غذای حیوان خانگی احساس توانایی خواهید کرد! توجه به برچسب­­های تشویقی­ها هم بسیار مهم است و نباید بی توجه از آنها استفاده کرد.

نحوه خواندن برچسب غذا و تشویقی¬های حیوانات خانگی

خواندن فهرست مواد تشکیل دهنده

  1. بیشترین توجه را به سه ماده اولیه که ذکر شده است، داشته باشید. این به آن دلیل است که برچسب‌های غذای حیوانات خانگی باید مواد تشکیل دهنده را بر حسب وزن ذکر کنند و از ترکیبات تشکیل­دهنده بیشتر غذای حیوانات خانگی شروع شود. سپس مواد تشکیل دهنده به ترتیب فهرست می­شوند. اگر به دنبال غذای مغذی برای حیوانات خانگی هستید، گوشت، مرغ یا وعده­های غذایی باید در فهرست مواد اولیه قرار گیرند. از آنجایی که گربه­ها و سگ­ها گوشتخوار هستند، سه ماده اول باید گوشت باشد، مانند مرغ، بره، گوشت گاو یا ماهی یا گوشت.

خواندن فهرست مواد تشکیل دهنده

  1. برچسب گوشت یا مرغ را بررسی کنید. مرغ یعنی غذای حیوان خانگی حاوی گوشت، پوست و استخوان مرغ یا بوقلمون است. گوشت شامل ماهیچه ها، پوست و چربی گاو، خوک، گوسفند یا بز است. بر خلاف مرغ، گوشت شامل استخوان نمی شود. از آنجایی که گوشت معمولا حاوی ترکیبی از منابع حیوانی است، برچسب معمولاً نشان نمی­دهد که کدام نوع گوشت در محصول وجود دارد.

آیا می­دانستید؟ ممکن است گوشت یا مرغ را در لیست ارائه شده در برچسب مشاهده کنید. این فقط به این معنی است که گوشت یا مرغ آسیاب شده و برای حذف باکتری­ها حرارت داده شده است. این غذاهای حیوانات خانگی می­توانند به اندازه غذاهای حیوانات خانگی که به سادگی گوشت یا مرغ را فهرست می­کنند مغذی باشند.

گوشت یا مرغ آسیاب

  1. به دنبال محصولات جانبی گوشت یا مرغ باشید. محصولات جانبی گوشت و طیور اغلب از اندام‌های داخلی، استخوان‌ها و ماهیچه‌هایی تشکیل می‌شوند که معمولاً توسط انسان مصرف نمی‌شوند. اینها ممکن است شامل سر، ریه­ها، پستان­ها و پاها باشد. گوشت و فرآورده­های جانبی طیور می­توانند به اندازه گوشت یا مرغ برای حیوانات خانگی مغذی باشند.

محصولات جانبی گوشت یا مرغ

  1. در مورد سایر مواد موجود در لیست اطلاعات کسب کنید. همچنین موادی خواهید یافت که فیبر را اضافه می­کنند یا غذای حیوان خانگی را کنار هم نگه می‌دارند، مانند ذرت، جو و تفاله سبزیجات خشک. ممکن است چربی حیوانی یا گیاهی را برای ایجاد انرژی و طعم در آن مشاهده کنید. سایر مواد مغذی عبارتند از:
  • ویتامین­ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، سلنیوم
  • افزودنی­های اسید آمینه مانند DL-متیونین، L-لیزین، DL-تریپتوفان، تورین و DL-آرژنین

• ویتامین¬ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر

  1. به دنبال طعم دهنده­ها، غلیظ کننده­ها و نگهدارنده­ها باشید. در انتهای لیست مواد تشکیل دهنده، موادی را خواهید دید که در مقادیر زیاد استفاده نمی­شوند. اینها ممکن است شامل رنگ­های اضافه شده، نگهدارنده­های شیمیایی مانند اسید اسکوربیک و بنزوئیک و غلیظ کننده­هایی مانند کاراگینان، آگار آگار و صمغ گوار باشد. طعم­ها ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشند. برای سالم‌ترین غذای سگ، محصولاتی را انتخاب کنید که به طور طبیعی با گیاهانی مانند زنجبیل، بابونه، رازیانه و رزماری طعم‌دار هستند. از خرید محصولاتی که دارای طعم­های مصنوعی هستند، مانند طعم مرغ یا طعم گوشت گاو خودداری کنید.

غلیظ کننده¬ها و نگهدارنده¬ها

ارزیابی اطلاعات تغذیه

  1. تجزیه و تحلیل تضمین شده را پیدا کنید. تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی موظفند حداقل میزان پروتئین و چربی موجود در غذای حیوانات خانگی و همچنین حداکثر مقدار فیبر و رطوبت را به مصرف کنندگان اعلام کنند. این اطلاعات را در نزدیکی لیست مواد تشکیل دهنده جستجو کنید. ممکن است به آن تحلیل تقریبی نیز گفته شود. تولیدکنندگان غذای گربه نیز باید حداکثر درصد خاکستر، تورین و منیزیم را فهرست کنند.

ارزیابی اطلاعات تغذیه

  1. تجزیه و تحلیل تضمین شده بین غذای حیوان خانگی مرطوب و خشک را مقایسه کنید. متأسفانه، نمی‌توانید پروتئین، چربی یا فیبر موجود در غذای مرطوب را با غذای خشک مقایسه کنید. این به آن دلیل است که رطوبت درصدها را منحرف می­کند. برای مقایسه، درصد غذای مرطوب را به معادل آن در غذای خشک تبدیل کنید. برای مثال، درصد پروتئین و رطوبت غذای خشک را فهرست کنید. سپس درصد رطوبت را از 100 کم کنید. پروتئین را بر این نتیجه تقسیم کنید و جواب را در 100 ضرب کنید تا سطح پروتئین تنظیم شده را بدست آورید.

تجزیه و تحلیل تضمین شده

  1. تعیین کنید که چه مقدار کالری در غذای حیوان خانگی وجود دارد. از دامپزشک بخواهید که به شما بگوید حیوان خانگی شما در طول روز چه مقدار کالری (واحد معمولا کیلو کالری است) باید مصرف کند. با این کار تشخیص اینکه آیا غذای حیوان خانگی مقدار مناسبی کالری دارد یا خیر، آسان­تر می­شود. به خاطر داشته باشید که غذای کنسرو شده کالری کمتری در هر کیلوگرم نسبت به غذای خشک خواهد داشت، زیرا رطوبت بیشتری نیز دارد. سن، وزن، سطح فعالیت و سلامت حیوان خانگی شما همگی تعیین کننده میزان کالری مورد نیاز او در روز است. به همین دلیل مهم است که با دامپزشک در مورد توصیه کالری شخصی صحبت کنید.

مقدار کالری در غذای حیوان خانگی

  1. نیازهای غذایی حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. هنگامی که اطلاعاتی در مورد میزان پروتئین، چربی و فیبر موجود در غذا پیدا کردید، می­توانید غذای مناسب برای حیوان خانگی خود را انتخاب کنید. برای مثال، اگر به یک سگ کم وزن غذا می‌دهید، غذای حیوان خانگی با کالری بیشتری انتخاب کنید که چربی و کربوهیدرات بیشتری نیز دارد. با دامپزشک در مورد درصدهای تغذیه­ای که هنگام انتخاب غذای حیوان خانگی باید به آن توجه کنید، صحبت کنید. به عنوان مثال، یک سگ متوسط سالم ممکن است به 30 تا 35 درصد پروتئین، 35 تا 45 درصد چربی و 10 تا 15 درصد کربوهیدرات نیاز داشته باشد.

نیازهای غذایی حیوان خانگی

رمزگشایی شرایط و ادعاهای رایج

  1. اکثر ادعاهای بازاریابی توسط تعاریف رسمی پشتیبانی نمی­شوند یا مطابق با استانداردهای نظارتی نیستند، بنابراین ممکن است این عبارات تبلیغاتی جذاب باشند. به عنوان مثال، “طبیعی” می­تواند به این معنی باشد که رنگ­ها یا طعم­های مصنوعی اضافه نشده­اند، اما از آنجایی که این کلمه تنظیم نشده است، دقیقاً معنی آن را نمی­توان گفت. سایر کلماتی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از: «حق بیمه»، «سالم» یا «خوشمزه». اگر محصولی با برچسب “ارگانیک” مشاهده کردید، باید مهر تایید رسمی وزارت کشاورزی ایالات متحده را نیز روی بسته بندی ببینید.«حق بیمه»، «سالم» یا «خوشمزه»
  2. به یاد داشته باشید که تغذیه مهمتر از ادعاهای تبلیغاتی است. انجمن کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) هشدار می دهد که برچسب گذاری و اطلاعات بازاریابی به گونه­ای طراحی شده است که برای مصرف­کنندگان جذاب باشد. به جای تمرکز بر بازاریابی و برچسب­ها، در مورد تغذیه غذای حیوانات خانگی مطالعه کنید.

انجمن کنترل خوراک آمریکا (AAFCO

  1. به دنبال بیانیه کفایت تغذیه باشید. این یکی از مهمترین جنبه­های برچسب غذای حیوان خانگی است زیرا نشان می­دهد که غذای حیوان خانگی تمام نیازهای تغذیه­ای حیوان خانگی را که برای آن طراحی شده است برآورده می­کند. به عنوان مثال، ممکن است ببینید “(نام محصول) برای برآوردن سطوح تغذیه­ای تعیین شده توسط پروفایل­های مواد مغذی غذایی AAFCO یا شورای تحقیقات ملی (NRC) فرموله شده است.”

پروفایل­های مواد مغذی غذایی AAFCO

  1. تفاوت بین غذاهای حیوان خانگی کم کالری و کم چرب را تشخیص دهید. برچسب غذای حیوانات خانگی که روی آن «سبک» یا «کم کالری» نوشته شده است، باید کالری کمتری نسبت به غذای حیوانات خانگی مشابه داشته باشد. اگر برچسبی می­بینید که می­گوید “لاغر” یا “کم چرب”، غذای حیوان خانگی باید کمتر از سطح خاصی از محتوای چربی باشد که توسط AAFCO تنظیم می شود. به عنوان مثال، یک غذای سگ کم کالری نمی­تواند بیش از 3100 کیلو کالری در هر کیلوگرم داشته باشد اگر برچسب “سبک” داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *