میکروچیپ در سگ ­ها

میکروچیپ در سگ ­ها

میکروچیپ یا ریزتراشه یک فناوری است که برای یافتن مکان سگ شما در صورت گم شدن یا دزدیده شدن استفاده می­شود. قلاده‌ها و برچسب‌ها می‌توانند در مواقعی که نیاز به پیدا کردن یک سگ گمشده داشته باشید مفید باشند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که آنها بیفتند. از طرف دیگر، ریزتراشه‌ها دقیقاً زیر پوست سگ شما قرار می‌گیرند، بنابراین یک شناسه قابل اعتمادتر و دائمی هستند. اگر قلاده سگ شما جدا شود، ریزتراشه بهترین گزینه پشتیبان است و این اطمینان را می­دهد که شما و سگتان خیلی زودتر به هم برسید.

تهیه میکروچیپ

تهیه میکروچیپ                                            

سگ خود را حمام کنید قبل از اینکه سگ را میکروچیپ دار کنید، او باید تمیز باشد. این به آن دلیل است که وقتی دامپزشک میکروچیپ را به سگ شما تزریق می­کند، محل تزریق خوب و تمیز باشد.

میکروچیپ زدن کاری نیست که خودتان انجام دهید

میکروچیپ زدن کاری نیست که خودتان انجام دهید

شما نباید در خانه میکروچیپ به سگ خود تزریق کنید. در بسیاری از ایالت­های آمریکا میکروچیپ زدن به سگ توسط خود صاحبان سگ­ها غیرقانونی است و می­توانید علیه آنها اقدام قانونی انجام شود.

سگ خود را به مراکز دامپزشکی ببرید

سگ خود را به مراکز دامپزشکی ببرید

ریزتراشه­ها باید همیشه توسط یک دامپزشک واجد شرایط تزریق شود. این برای سگ شما بسیار ایمن‌تر است زیرا دامپزشک شما دقیقاً می‌داند که ریزتراشه باید در کجا قرارگیرد، چه مقدار فشار باید اعمال شود و در موارد نادری که واکنشی به میکروچیپ وجود دارد به دنبال چه چیزی باشد. اگر سگ خود را به روش صحیح تزریق نکنید، می­توانید به او صدمه بزنید.

مدارک را پر کنید

مدارک را پر کنید

هنگامی که سگ خود را میکروچیپ دار می‌کنید، باید مدارکی را که همراه با میکروچیپ است پر کنید تا ریزتراشه ثبت شود. اطلاعاتی که در این فرم­ها فهرست می­کنید این است که در صورت گم شدن سگ شما چگونه به شما بازگردانده می شود. دامپزشک شما سپس مدارک را برای شما به پایگاه داده سازنده ارسال می­کند.

هزینه­ای برای ثبت اسناد وجود دارد که اغلب در صورتحساب دامپزشکی شما گنجانده می­شود. بهتر است یک کپی از این مدارک را داشته باشید.

شماره شناسه میکروچیپ را بررسی کنید

شماره شناسه میکروچیپ را بررسی کنید.

قبل از اینکه دامپزشک شما ریزتراشه را تزریق کند، ریزتراشه‌خوان را روی سوزن با میکروچیپ در آن قرار می‌دهد تا مطمئن شود که به وضوح خوانده می‌شود و شماره شناسایی منحصربه‌فرد درست را نشان می­دهد. آن عدد باید با آن روی فرم شما مطابقت داشته باشد. شما همچنین باید این شماره را برای سوابق خود نگه دارید.

از پرستار بخواهید سگ شما را ثابت نگه دارد

از پرستار بخواهید سگ شما را ثابت نگه دارد

دامپزشک شما می تواند تزریق ریزتراشه را در اتاق معاینه معمولی انجام دهد. او به کمک یک پرستار برای کمک به تزریق نیاز دارد. پرستار به آرامی سگ شما را با قرار دادن یک بازو زیر بدن سگ ثابت نگه می­دارد و به آرامی خم بازوی او را زیر گردن او قرار می­دهد. سپس سگ را نزدیک بدنش نگه می­دارد تا نتواند حرکت کند.

از دامپزشک بخواهید میکروچیپ را تزریق کند

از دامپزشک بخواهید میکروچیپ را تزریق کند

هنگامی که پرستار سگ شما را ایمن کرد، دامپزشک می­تواند محل کاشت تراشه را بین تیغه­های شانه سگ شما قرار دهد. دامپزشک به آرامی پوست این ناحیه را بالا می­کشد و او ریزتراشه را به که اندازه یک دانه برنج است مستقیماً زیر پوست کاشت می­کند. تا زمانی که سگ شما تمیز است، پوست نیازی به سواب الکلی یا سایر آماده سازی خاصی ندارد.

میکروچیپ را دوباره بررسی کنید

میکروچیپ را دوباره بررسی کنید.

هنگامی که میکروچیپ سگ شما کاشته شد، دامپزشک تراشه را مجدداً بررسی می­کند تا مطمئن شود که اکنون که زیر پوست سگ شما قرار دارد همچنان قابل شناسایی است. هنگامی که شماره شناسه منحصر به فرد را خواند، سگ شما آماده رفتن است. دامپزشک همچنین سالی یک بار تراشه را بررسی می­کند تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شود.

اطلاعات خود را به روز نگه دارید

اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

اگر جابه‌جا می‌شوید، شماره تلفن خود را تغییر می‌دهید یا اگر اطلاعات تماس دیگری تغییر کرد، مطمئن شوید که به دامپزشک خود اطلاع دهید یا با پایگاه داده سازنده در مورد تغییر اطلاعات خود تماس بگیرید. آنها اطلاعات شما را در اسرع وقت به روز می­کنند تا در صورت گم شدن سگ شما بتواند به مکان مناسب بازگردانده شود.

نکات بیشتری در مورد میکروچیپ

نکات بیشتری در مورد میکروچیپ

 

چرا باید سگ­ها را میکروچیپ دار کرد؟

ریزتراشه­ها شانس شما را برای بازگرداندن سگ به شما در صورت گم شدن آن افزایش می­دهد. قلاده‌ها و سایر برچسب‌های شناسایی ممکن است بیفتند، اما ریزتراشه‌ها پس از کاشت، سگ شما را ترک نمی‌کنند.

نحوه عملکرد یک میکروچیپ

نحوه عملکرد یک میکروچیپ

ریزتراشه دستگاهی است که امواج رادیویی را با فرکانس مشخصی ساطع می­کند. معمولاً سه فرکانس مختلف وجود دارد که یک تراشه ممکن است در آنها امواج منتشر کند، اما میکروچیپ­های استاندارد بین المللی وجود دارند که هر سه فرکانس را می­خوانند. هنگامی که فرکانس خوانده می­شود، میکروچیپ خوان شماره شناسه منحصر به فرد متصل به مدارک شما و همچنین سازنده تراشه را نمایش می­دهد. این به آنها می­گوید که با کدام پایگاه داده تماس بگیرند تا اطلاعات شما را پیدا کنند. خود تراشه حاوی اطلاعات تماس شما نیست. فقط شناسه منحصر به فرد شما را دارد که برای دسترسی به مدارک شما استفاده می­شود.

میکروچیپ¬ها چقدر عمر می¬کنند؟

میکروچیپ­ ها چقدر عمر می­کنند؟

ریزتراشه­ها با برق کار نمی­کنند. آنها به سادگی یک سیگنال را به اسکنر منعکس می­کنند. هنگامی که سگ شما میکروچیپ دار شد، این میکروچیپ برای تمام عمر او دوام خواهد داشت.

توجه داشته باشید که میکروچیپ بر سلامت سگ شما تأثیری ندارد

توجه داشته باشید که میکروچیپ بر سلامت سگ شما تأثیری ندارد

ریزتراشه احتمال بروز هر گونه عوارض جانبی بسیار کمی دارد. هنگامی که ریزتراشه تزریق می­شود، تنها یک درد کوچک احساس می­شود، مشابه درد هر تزریقی. سگ شما ممکن است کمی به این موضوع واکنش نشان دهد، اما فقط برای چند لحظه. اگر سگ شما کوچکتر است، ممکن است در لحظه تزریق کمی درد بیشتری داشته.

برای کاشت میکروچیپ نیازی به جراحی یا بیهوشی نیست. با این حال، بسیاری از صاحبان ترجیح می‌دهند که ریزتراشه را همزمان با عقیم‌سازی بگذارند، بنابراین هر دو روش را در یک زمان انجام می‌دهند. چند مورد مستند از عوارض جانبی شدید، مانند جابجایی میکروچیپ که منجر به آبسه یا در یک مورد مرگ می شود، وجود دارد، اما این موارد بسیار نادر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *